YOTA Italy 2018 beszámoló

Írta: Magyar Rádióamatőr Szövetség. Beküldve: Hírek

yotaitalyHA8RT            Mikor láttam, hogy egy regionális YOTA tábort szerveznek a 2015-ös olasz nyári tábor rendezői, rögtön tudtam, hogy ki nem lehet hagyni. Dél-Afrikában lesz augusztusban a nagy nemzetközi tábor, ezért idén több kisebb tábort is rendeznek Európában. A régebbi magyar résztvevők közül nem érdeklődött senki, de felvetődött bennem, hogy Léna még nem vehetett részt YOTA táborban, így kaptam az alkalmon.

HA6AA           Tomi kérdezte, lenne-e kedvem részt venni az Olaszországban megrendezésre kerülő Youngsters On The Air (YOTA) táborban. Ha már Dél-Afrikába nem mehetek, mert szeretnének a szüleim egyben visszakapni, örömmel vállalkoztam az útra (anya nem volt boldog). Így hát Tomi le is szervezte az utat, megvette a repülőjegyeket.

HA8RT             A családtagok belenyugvása után mindent megszerveztünk és felkészültünk erre az olasz hétvégére július 21-24 között. Ferihegyen találkoztunk, és miután megváltunk egy naptejtől a becsekkolásnál, már fent is voltunk a repülőn.

HA6AA           21-én, csütörtökön meg kezdtük  utunkat Montecassino felé, ami másfél óra repülést, 2 óra vonatozást, és nagyjából negyed óra autózást jelentett. Rómában egy amatőr várt minket, hogy átvigyen a vasútállomásra (köszi a fagyit!!). A vonaton nagyon kedves és segítőkész emberekkel találkoztunk.

HA8RT            Leo IK0BZE várt minket egy YOTA feliratú táblával a Rome Ciampino repülőtéren. Miután kiderült, sok QSO-ja van a HG6N-nel, és más kötődése is van Magyarországhoz, bepattantunk a muzeális Fiat Panda kocsijába és olaszosan elrobogtunk a vasútállomás felé. Láttuk a pápa régi helikopterét. Félúton ittunk egy jó kávét (Léna fagyit kapott…) majd az állomáson kisebb kérdezősködést követően meg is volt a jegyünk Cassino-ig. A vonaton mikor látták hogy turisták vagyunk, mindenki segíteni akart, persze kizárólag olaszul. Mutogattunk. Egy ponton át kellett szállni, és egy házaspárnak köszönhetően éppen felugruttonk a csatlakozásra mielőtt az elszáguldott volna.

HA6AA           Amikor felértünk a hegyre, a tábor már javában folyt. Elhelyezkedtünk, ismerkedtünk a többiekkel.

HA8RT            A tábor a Cassino-hegyen volt, a kolostortól gyakorlatilag 5 perc sétára. Mikor mentünk fel, már érződött, hogy jó lesz a kilátás, de mikor láttam hogy a 2015-ben YOTA-n már használt spiderbeam van felállítva, előjöttek a szép emlékek. Ezek után bemutatkoztunk az újaknak, beszélgettünk a régiekkel.

HA6AA           Másnap reggel utolért a szokásos utazás utáni betegségem, a délelőttből kimaradtam. Délután ellátogattunk a közeli kolostorba, aminek a történelméről sok érdekességet tudhattunk meg. Este rádióztunk, beszélgettünk. Nagy örömünkre sok magyar állomás hívott bennünket a tábor folyamán, köszönjük nekik az összeköttetéseket.

HA8RT            Olasz reggelit kaptunk, ami nem volt túl sok de annál éhesebb lett az ember gyereke ebédig, ami természetesen valamilyen tészta volt. Lénát délelőtt egy kicsit elvesztettük, de semmi vész, addig csak rádiózás meg ismerkedés volt a program. Ebéd után elturistáskodtunk a kolostorba, megnéztük a múzeumot is. Este elővette Léna a morzebillentyűjét és megmutattuk hogyan távíróznak a magyarok. :) Terveztünk egy HST kiselőadást is másnapra, de sajnos nem jutott rá idő.

HA6AA           Szombaton a reggeli csapatépítés után csatlakozott hozzánk egy cserkészcsapat, akikkel ismertettük a rádióforgalmazás és a rádiós tájfutás alapjait. A HST előadás időhiány miatt elmaradt, viszont nem sokkal ebéd után elmentünk rókavadászni, ahol meglepetésemre csapatvezető lettem. Jól összedolgoztunk, minden pontot megtaláltunk, és még bombára sem léptünk (ugyanis a II. világháborúban a hegyet és a kolostort tévedésből rommá bombázták a szövetségesek, aminek az eredményét is láthattuk egy-egy sziklán). A cél egy lengyel emlékműnél volt, ami egy tönkrement tankot ábrázolt (vagy tényleg az volt, ezt nem tudtuk meg). Szürkületkor Off-Air Contestet csináltunk, óriási volt a QRM, és remekül szórakoztunk.

HA8RT            Szombaton rókavadászat volt a program. Egy volt háborús övezetbe mentünk, ahol vérengző tehenek és Fiattal rohangáló farmerek is voltak. Több kutya volt, mint róka… Én egy olasz és egy holland sráccal kerültem egy csoportba, és még kaptunk 2 cserkészt is. Meglepő módon tudtak angolul, és az olasz srác kereste a rókát először. Jól bementünk a legnagyobb bozótosba, annak ellenére hogy mondták, nem lesz nehéz a terep. Térdig ért a sár egy-két helyen, és csak két róka lett meg a háromból, de szerintem a mi cserkészeinknek volt a legjobb kalandban része. A jól megérdemelt vacsora után végtelen mennyiségű pizza érkezett, amiből még volt aki haza is vitt. Vasárnap reggel már pakolásztunk, vonattal vissza Ciampino-ba, ott megint Leo körbevitt minket a városon, mivel minden le volt zárva egy bicikliverseny miatt, majd elbúcsúzkodtunk és irány haza. Jövünk máskor is. Ciao tutti!

HA6AA, HA8RT

a YOTA Italy Subregional táborban,

CALL: II0YOTA

QTH:   Montecassino

QRV:   2018. július 21-24.